Вправа «Оціни свою уважність»
Учитель читає оповідання двічі:
перший раз пропускає одне речення, потім читає цілий текст, щоб учні могли
виявити пропущене речення.
МУРАХА ТА ГОЛУБКА
Мурашці захотілося пити, і вона
спустилася вниз до струмка. Але її накрила хвиля, і вона почала тонути.
Голубка, яка в той час пролітала
повз струмок, помітила це і кинула Мурашці гілочку. Мурашка вилізла на гілочку
і таким чином врятувалася.
Наступного дня Мураха побачила,
що мисливець хоче піймати Голубку в клітку. Вона підлізла до нього і вкусила
мисливця за ногу. Мисливець скрикнув від болю і випустив сітку. Голубка
пурхнула і полетіла.
— Чому Мураха спустилася до струмка?
— Як її врятувала
Голубка?
— Хто хотів піймати Голубку?
— Що для цього
хотів використати мисливець?
— Куди Мураха
вкусила мисливця?
— Чи піймав мисливець Голубку?
— Які речення були
пропущені під час першого читання?
Гра «Хто у класі найуважніший»
Учитель читає уривок казки, але з
помилками, називаючи не ті слова. Учні чують неправильне слово — підносять
червоні семафорики. Учитель зупиняється. Учні виправляють помилку, учитель
продовжує читати.
Йшов дід густим літом (лісом) і
загубив рукавичку. Ось біжить миска (мишка),
побачила рукавичку та й каже: «Тут буду
шити (жити)». Коли це шапка (жабка) плигає й питає: «А хто тут живе?».
— Миска (мишка). А ти хто?
— Шапка (жабка). Пусти й мене шити (жити).
— Іди.
Було в одного царя три тини (сини). Два
розумні, а третій — дурень. Ось
прийшли вони до батька твого (свого) та й просять, щоб він відпустив їх їздити по цвіту (світу), подивитися
на інші барства (царства). Батько вислухав їх і каже: «Витирайте (вибирайте) собі
коней з сабунів (табунів) яких завгодно і їдьте, куди хочете».
Руханка «Будь уважним»
Учні стоять довільно. На
промовлене вчителем слово «зайчики» діти починають стрибати; на слово «коники» — бити
ногою об підлогу; на слово «раки» — задкувати; на слово — «птахи» — махати
руками; на слово «лелеки» — стояти на одній нозі.
Вправа «Хто швидше?»
Учням пропонується якнайшвидше і
точніше викреслити в одному з рядків бланка букву «к». Успішність виконання
завдання оцінюють за часом виконання і кількістю допущених помилок — пропущених
букв. Чим менше пропусків, тим більша успішність. При цьому потрібно
заохочувати і стимулювати інтерес.
Бланк з літерами
НКЛІСНЛСАКЕКХЕВСКХДРКМБЕГКЗРУЦВХЕІСТЛВКШЮЮГКПУВГЛДТСЯКШВОЛЯБЖСНАУХСРКЛМВЗГЛПОАОФОХЬМВКЛНМЧКЛРТКСВХЕОВЛКТЧКЛХДБВНКАСВИЗДГКВЛТКВТЕСНАІСЕКНУХНАСНИВПЕІТХДБЮЖЬЛЩГОШЛОГРИНПМАЕКСВЦФПКМІНОРТЛЗЮХТККНМУНГШЗДЛХОБРМПСКВФАУМСНКТКЛДЗХБТКВУЗНАЛІДІМРАНКВДШБТСВФХБКІЛАКСШОВХКОЛБАНОВСПЛОЙШРАЛКОСТДІБКПСВБГЛКРПКІКОВЛТМНУДХБСРЛГДКФСТМНЛНОЛКВСХЕМВАЇМСКАЛДГТЕВДЕХДБІТХГКУКЛМНКЕЛКСНЛСАКЕКХЕВСКХДРКМБКГКЗРУЦВХЕІСТЛВКЛЩЮГКПУВГЛДТСЯКШВИЛЯБПОРНКАМДЄДШ
Гра «Пташка»
Перед початком гри вчитель
ознайомлює дітей з різними породами дерев. Можна показати їх на малюнку,
розповісти, де вони ростуть. Перед грою всі добирають для себе фант — іграшку
чи будь-що інше. Гравці утворюють коло, всім гравцям учитель дає назви дерев (дуб,
клен, береза, ялинка, липа, каштан, горіх, вишня, тополя, акація, яблуня,
груша, черешня, слива, абрикос, алича, пальма та ін.). Кожен повинен
запам’ятати свою назву.
Учитель каже: «Прилетіла пташка і
сіла на дуб». «Дуб» повинен підняти руки вгору. Хто програв, віддає фант.
Наприкінці гри фанти розігруються.
Руханка «Чотири стихії»
Учні стоять довільно. Коли
вчитель промовляє слово «земля», всі опускають руки вниз; слово «вода» — витягають
руки вперед; слово «повітря» — підносять руки догори; слово
«вогонь» — плещуть у долоні.
Гра «Слухай і почуй»
Учням пропонують уважно слухати
слова, які говорить учитель, і плескати у долоні щоразу, коли трапляється
назва тварини.
— Увага! Почали: шафа, собака, кінь, ліжко, кіт, потяг, горобець, машина, ворона,
книжка, корова, коза.
Учнів просять підвестися, коли
вони почують назву рослини. Слід повторити, що не треба плескати, а підводитися
й реагувати не на тварину, а на рослину.
— Увага! Почали: дорога, тигр, береза, пшениця, літак, троянда, змія, дуб,
лялька, гриб, школа, ромашка.
Запропонувати учням підносити
руку, коли вони почують назви професій.
— Увага! Почали: вазон, вчитель, лікар, куртка, продавець, лілія, пекар,
комп’ютер, машиніст, корова, суддя, футболіст.
Запропонувати присісти, коли
називатимуть казкових персонажів.
— Увага! Почали: стежка, мама, Колобок, Попелюшка, листоноша, Дюймовочка, папуга, Баба Яга, автобус, рукавичка, Круть та Верть,
вікно.
Комментариев нет:
Отправить комментарий