ПРАВО НА ЖИТТЯ
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Дбати про щасливе дитинство своїх дітей: піклуватися про їхнє
здоров’я, безпеку життєдіяльності, освіту, відпочинок.
2. Допомагати дітям розвивати
свої здібності.
3. Розповідати дітям
про родинне дерево, сімейні традиції і свята, захоплення та професії рідних.
4. Учити дітей мати
власну точку зору, але дослухатися до порад старших.
5. Учити дітей
культури спілкування з людьми, ознайомлювати з моральними нормами і правилами.
6. Розповідати про
значення праці в житті людей.
7. Учити дітей
виконувати свої обов’язки в сім’ї та в школі.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Дотримуватися правил безпеки життєдіяльності:
• правил пожежної безпеки (не гратися із сірниками, користуватися
електроприладами тільки у присутності дорослих);
• правил вуличного руху;
• правил поведінки на воді.
2. Дбати про власне здоров’я та
фізичний розвиток.
3. Знати свій
родовід, любити та поважати рідних.
4. Пізнавати світ у
його взаємозв’язках та взаємовідносинах.
5. Прагнути до
задоволення своїх природних, культурних, соціальних та матеріальних потреб.
Для цього мати бажання вчитися, працювати й розвивати свої здібності.
ОБОВ’ЯЗКИ ВЧИТЕЛІВ
1. Розповідати дітям про те, що кожна дитина має право на щасливе життя в
родині. Виховувати любов та шанобливе ставлення до рідних, бажання піклуватися
про них.
2. Учити дітей правил пожежної безпеки, вуличного руху. Дати знання про
значення енергопостачання, газу та води в житті людей та дотримання правил
безпеки під час користування ними. Проводити заняття, розваги, свята з безпеки
життєдіяльності дітей, фізкультури, валеології. Учити дбати про власне
здоров’я та фізичний розвиток.
3. Проводити з дітьми бесіди з тем: «Традиції моєї родини», «Моя мама
найкраща», «Вогник добрий, вогник злий», «Із сірниками жарти погані», «Узимку
відпочиваємо, про безпеку дбаємо» та інші. Заохочувати дітей до участі у
сюжетно-рольових іграх: «Ми пожежники», «Правила дорожнього руху».
ПРАВО НА СІМ’Ю
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Дбати про фізичне та психічне
здоров’я своїх дітей.
2. Своєчасно звертатися до спеціалістів у разі потреби.
3. Знаходити час для
пізнавальних бесід та спільного відпочинку.
4. Учити дітей культури поведінки
за столом, у гостях, у театрі, культури спілкування з людьми.
5. Привчати дітей до праці,
давати елементарні трудові доручення (прибирання своєї ігрової кімнати, миття
посуду, підмітання підлоги, поливання квітів).
6. Розповідати дітям про їхнє «коріння»
(складання родовідного дерева).
7. Учити дітей з повагою
ставитися до всіх членів своєї родини.
8. Бути найближчим товаришем для
своєї дитини, допомагати у складних ситуаціях, давати їй змогу самостійно
приймати рішення.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Слухатися своїх батьків.
2. Знати свій
родовід, любити та поважати рідних.
3. Виявляти інтерес
до сімейних традицій.
4. Уміти називати
своє місце в родині за родинними зв’язками (онук, онука, син, донька, брат,
сестра).
5. Дотримуватися
правил безпеки життєдіяльності вдома:
• правил
пожежної безпеки (не гратися із сірниками, не користуватися електроприладами
без дозволу батьків);
• не
відчиняти двері чужим людям, не спілкуватися з незнайомими по телефону.
6. Допомагати батькам наводити
лад у квартирі, доглядати за кімнатними квітами, домашніми тваринами.
7. Завжди дбати про
чистоту і порядок у своїй кімнаті, після ігор складати іграшки на місце.
ОБОВ’ЯЗКИ ВЧИТЕЛІВ
1.Розповідати дітям про те, що
кожна дитина має право на щасливу родину.
2. Розкрити дітям
зміст понять: «рід», «родина», «родовід», «рідня», «предки», «нащадки».
3. Проводити бесіди
на теми: «Як я допомагаю батькам удома», «Професії моїх батьків», «Я люблю
свою родину» та інші.
4. Розповісти дітям
про їхні обов’язки в сім’ї.
5. Пояснити дітям, що
може трапитися, якщо вони не виконуватимуть своїх обов’язків.
6. Виховувати у дітей
любов та повагу до рідних, бажання піклуватися про них.
7. Забезпечити тісний
взаємозв’язок сім’ї та школи з допомогою виховних заходів.
ПРАВО НА ІМ’Я
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Дати своїй дитині ім’я після народження, оформити
свідоцтво про народження дитини.
2. Розповісти дітям про всіх
членів родини, назвавши їхні імена, по батькові та прізвища.
3. Звертатися до
дітей лагідно, привітно, не підвищуючи голосу.
4. Учити дітей на
власному прикладі культурного спілкування.
5. Учити знайомитися
з новими друзями.
6. Вправляти дітей у
добиранні пестливих слів для характеристик рідних та друзів.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Знати своє ім’я, прізвище та по батькові.
2. Знати імена своїх рідних.
3. Називати імена та прізвища всіх дітей у групі, імена та по батькові
вихователів.
4. Спілкуватися з людьми привітно, нікого не ображати.
5. Розрізняти жіночі та чоловічі імена.
6. Розуміти значення імен у житті кожної людини.
ОБОВ’ЯЗКИ ВЧИТЕЛІВ
1. Розповісти дітям про те, що
кожен з них має право на ім’я.
2. Навчити дітей культури спілкування з дорослими та однолітками,
починаючи розмову з імені співбесідника в лагідній формі.
3. Пояснити дітям, що людина не може жити без
імені. Розкрити значення імен для спілкування, оформлення документів,
вітальних листівок, спілкування по телефону і т. д.
4. Проводити заняття з тем: «Моя родина», «Як
звати моїх друзів», «Оформлення запрошення до спільного дослідницького проекту»,
«Лист для моєї матусі» та інші.
5. Проводити родинні свята.
6. Навчити дітей писати та читати своє ім’я та
імена рідних.
7. Учити дітей дружніх взаємин.
ПРАВО НА ХАРЧУВАННЯ
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Забезпечити дітям повноцінне,
якісне харчування.
2. Дбати про збалансоване
харчування дітей у різні пори року та надавати перевагу окремим продуктам
харчування (влітку збагатити раціон овочами та фруктами).
3. Навчати дітей правил поведінки за столом, культури харчування.
4. Розповідати дітям про значення свіжих овочів, фруктів, зелені для
здоров’я людини.
5. Пояснювати дітям про шкідливий вплив на здоров’я людей деяких
продуктів харчування: чіпсів, сухариків, лимонаду,
солодощів тощо.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Дотримуватися:
• режиму
харчування;
• правил
поведінки за столом;
• правил гігієни (мити руки перед їдою, їсти охайно, користуватися
серветками після їди, полоскати рот, прибирати після себе посуд, правильно
сидіти за столом).
2. Правильно користуватися столовими приборами.
3. Бережно ставитися до хліба.
4. Не вживати шкідливих для здоров’я продуктів
харчування.
ОБОВ’ЯЗКИ ВЧИТЕЛІВ
1. Стежити за режимом харчування
дітей у класі. Проводити консультації для батьків з теми «Режим дня та його
значення для здоров’я дитини».
2. Ознайомлювати
дітей з правилами поведінки за столом, культурою харчування.
3. Проводити заняття
відповідної тематики.
4. Пояснювати дітям
значення вживання продуктів, багатих на вітаміни.
5. Учити
дітей чергувати по їдальні, сервірувати стіл.
6. Розповідати
дітям про лікарські та отруйні рослини.
ПРАВО НА ЖИТЛО
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Забезпечити дітей житлом, по
можливості окремою кімнатою або ж ігровою зоною.
2. Облаштувати дитячу
кімнату меблями, необхідними матеріалами для всебічного розвитку дитини.
3. Розповідати дітям
про те, що їхня кімната має бути завжди охайною, прибраною.
4. Учити дітей підтримувати лад
у своїй кімнаті.
5. Розповідати про
значення електроенергії, газу, водопостачання для житла, їхнє економне використання.
6. Проводити бесіди з
дітьми про дотримання правил безпеки.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Підтримувати лад у своїй кімнаті:
• замітати
в приміщенні;
• витирати
пил на меблях, підвіконні;
• застеляти ліжко;
• прибирати іграшки;
• поливати квіти.
2. Дотримуватися правил безпеки:
• не гратися із сірниками;
• не вмикати без дорослих електроприлади; не відчиняти двері
незнайомим людям.
3. Економно використовувати воду, електроенергію.
ОБОВ’ЯЗКИ ВЧИТЕЛІВ
1. Розповідати дітям про різні
види житла, значення порядку з кімнаті.
2. Учити економно
використовувати електроенергію, газ, воду.
3. Проводити з дітьми
бесіди про дотримання правил безпеки.
4. Розкривати
значення родини для щасливого життя дітей.
ПРАВО НА ВЛАСНУ ДУМКУ
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Розвивати допитливість дитини
через індивідуальні бесіди, спостереження в природі, розповіді з власного
досвіду.
2. Дотримуватися порад, вказівок
вихователів і практичного психолога щодо розвитку мислення, пам’яті дитини.
3. Допомагати дитині знаходити
вихід з проблемних ситуацій.
4. Для розвитку самостійності,
впевненості дітей у своїх силах давати їм нескладні завдання, доручення
побутового характеру.
5. Намагатися частіше радитися з
дитиною, приймати її рішення.
6. Спонукати дітей до дискусій,
обговорень різних проблемних питань.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Уміти розмірковувати,
виконуючи логічні операції.
2. Обґрунтовувати, доводити й
відстоювати правильність своїх суджень.
3. Спростовувати неправильні
міркування.
4. Використовувати початкові
логічні прийоми, пов’язані з формуванням понять.
5. Будувати найпростіші
висловлювання за допомогою сполучників «і», «чи», «якщо, то», «але».
6. Робити правильні умовиводи (нескладні
та прості за змістом).
ОБОВ’ЯЗКИ ВЧИТЕЛІВ
1. Створювати умови для розвитку логіко-математичних умінь учнів,
формування у них життєвої компетентності, вміння орієнтуватися у змінному навколишньому
світі, гармонійно взаємодіяти з довкіллям.
2. Учити дітей:
• здійснювати
серіацію за величиною, масою, об’ємом, розташуванням у просторі, за перебігом
подій у часі;
• класифікувати
геометричні фігури, предмети та їх сукупності;
• вимірювати
кількість, довжину, ширину, висоту, об’єм, масу, час;
• знаходити
свої шляхи розв’язання завдань;
• відтворювати
набуті знання, легко й швидко застосовувати їх у різних життєвих ситуаціях.
3. Навчати культури суджень та поведінки.
ПРАВО НА ВІДПОЧИНОК
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Забезпечити дітям умови для відпочинку.
2. Піклуватися про зміцнення
здоров’я дітей:
• грати з ними в спортивні та
рухливі ігри;
• організовувати прогулянки в
природу (до озера, річки, до парку, лісу);
• вивозити дітей в місця
відпочинку (до моря, річки, лісу...);
• узимку разом кататися на ковзанах, лижах.
3. Допомагати дітям здобувати знання про свою країну, довкілля:
• відвідувати з дітьми
зоопарк, ботанічний сад;
• відвідувати разом музеї
міста, виставки (квітів, тварин, мистецьких робіт).
4. Піклуватися про безпеку життя дітей під час відпочинку.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Дотримуватися правил безпеки
під час екскурсій, слухатися дорослих, не відходити від них далеко.
2. Знати про шкідливий вплив на
здоров’я тривалого переглядання телевізора та ігор за комп’ютером.
3. Під час спортивних ігор
завжди бути уважними, не відволікатися й спостерігати за ходом гри.
4. Перебуваючи на природі, не
рвати незнайомі рослини, пам’ятати, що багато з них є отруйними.
5. Катаючись на велосипеді,
самокаті, роликах, завжди пам’ятати про правила дорожнього руху.
6. Під час відвідування зоопарку
не підходити близько до кліток, не годувати тварин.
7. Під час відпочинку
дотримуватися правил культури поведінки.
ОБОВ’ЯЗКИ ВЧИТЕЛІВ
1. Розповісти дітям про різні
види відпочинку.
2. Ознайомити з правилами
безпеки життєдіяльності під час відпочинку.
3. Нести відповідальність за
безпеку життя і здоров’я дітей під час розваг, ігрової діяльності в школі та на
вулиці під час прогулянок.
4. Проводити з дітьми рухливі
ігри, ігри-естафети, ігри-змагання, фізкультурні свята і розваги, прогулянки
та екскурсії в природу.
5. Учити дітей складати
розповіді з досвіду з тем: «Як я відпочивав на морі», «Що цікавого я побачила
на виставці», «Життя екзотичних тварин у зоопарку» та інші.
6. Забезпечити умови для
розвитку самостійної художньої діяльності дітей в класі.
7. Створювати багате, змінне
середовище в класі.
ПРАВО НА ЗАХИСТ ВІД ФІЗИЧНОГО ТА ПСИХІЧНОГО НАСИЛЬСТВА
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Учити дітей справедливо
поводитися у спілкуванні з однолітками й дорослими, керуватися совістю як внутрішньою
етичною інстанцією.
2. Бути взірцем моральної
поведінки для дітей.
3. Учити дітей співчувати,
уявляти себе на місці людини, яка потрапила в неприємну ситуацію, намагатися
по можливості їй допомогти.
4. Закріплювати знання дітей про
правила безпеки життєдіяльності та негайні дії в разі виникнення проблемної ситуації:
виклик пожежників, міліції, «швидкої допомоги», звертатися по допомогу до
сусідів.
5. Учити підтримувати дружні
взаємини з однолітками.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Дотримуватися у взаєминах з
людьми моральних норм та правил.
2. Уміти контролювати свої дії
та слова у спілкуванні з однолітками та дорослими.
3. Уміти справедливо оцінювати
свої вчинки та вчинки інших людей, не соромитися вибачатися, якщо дії були помилкові,
завдали комусь болю.
4. Розрізняти жорстоке та
гуманне поводження людей.
5. У разі небезпеки знати, як
викликати міліцію, «швидку допомогу», пожежну службу.
6. Бути завжди вдячними за
допомогу, щирими й відвертими у спілкуванні.
7. Робити лише добрі справи.
ОБОВ’ЯЗКИ ВЧИТЕЛІВ
1. Розкрити дітям зміст
основних морально-етичних понять.
2. Учити дітей оцінювати свою
поведінку та поведінку інших людей.
3. Проводити заняття з безпеки
життя з тем: «Сам удома», «Небезпека і порятунок», «Добрі вчинки», «Як стати
щасливим», «В гостях у феї Доброти», «Як Незнайко став слухняним» та інші.
4. Виховувати у дітей
відповідальність за свої вчинки.
5. Не пригнічувати дітей, не
підвищувати на них голос, піклуватися про їхній позитивний настрій та добрий
фізичний стан.
6. На вчинках персонажів казок
та особистому прикладі навчати дітей моральних норм і правил поведінки з
людьми.
ПРАВО НА ОСВІТУ
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Піклуватися про здобуття
дитиною освіти.
2. Розповідати дітям про
значення вмінь та навичок, які вони отримують у школі.
3. Учити дітей правил
користування книгами.
4. Позитивно оцінювати вміння
дитини та її досягнення у розвитку творчих, інтелектуальних здібностей.
5. Дослухатися порад вчителя,
практичного психолога, логопеда та інших педагогів школи стосовно всебічного
розвитку дитини.
6. Привчати дітей старанно та
відповідально ставитися до виконання будь-яких завдань.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1.
Сумлінно ставитися до виконання завдань, які дають вчителі.
2. Учитися мислити логічно, обґрунтовувати свої думки, пояснювати причинні
зв’язки у довкіллі, знаходити аргументи для спростування чи доведення суджень
однолітків і дорослих.
3. Уміти охайно поводитися з книгами та всім обладнанням на заняттях.
4. Брати участь у різних святах, розвагах, конкурсах.
5. Учитися читати, писати, малювати, танцювати, складати розповіді,
небилиці, переказувати казки та оповідання.
ОБОВ’ЯЗКИ ВЧИТЕЛІВ
1. Виховувати у дітей інтерес до навчання. Довести до їх відома, що кожна
дитина має право на освіту.
2. Розповідати дітям про те, що школа — важлива сходинка в здобутті
освіти.
3. Проводити навчально-виховну роботу з дітьми згідно з Базовою
програмою.
4. Допомагати дітям долати перші невдачі під час виконання завдань на
будь-якому занятті, але водночас давати їм можливість самостійно знаходити
вихід з будь-якої ситуації, аргументовано доводити свої думки.
5. Ознайомити дітей з шкільним приладдям, правилами користування.
6. Розкрити зміст понять: «старанність», «відповідальність», «наполегливість»,
«уміння» та «навички».
7. Проводити свята, розваги, сюжетно-рольові ігри на шкільну тематику.
8. Формувати у дітей позитивне ставлення та бажання вчитися в школі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий