пятница, 2 декабря 2016 г.

ОБОВ’ЯЗКИ, ПОВ’ЯЗАНІ З ПРАВАМИ ДІТЕЙ

ПРАВО НА ЖИТТЯ
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Дбати про щасливе дитинство своїх дітей: піклу­ватися про їхнє здоров’я, безпеку життєдіяльнос­ті, освіту, відпочинок.
2. Допомагати дітям розвивати свої здібності.
3. Розповідати дітям про родинне дерево, сімейні традиції і свята, захоплення та професії рідних.
4. Учити дітей мати власну точку зору, але дослуха­тися до порад старших.
5. Учити дітей культури спілкування з людьми, озна­йомлювати з моральними нормами і правилами.
6. Розповідати про значення пра­ці в житті людей.
7. Учити дітей виконувати свої обов’язки в сім’ї та в школі.
8. Бути для дитини другом, уміти спокійно вислухати її та дати пораду.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Дотримуватися правил безпеки життєдіяльності:
правил пожежної безпеки (не гратися із сірниками, ко­ристуватися електроприла­дами тільки у присутності дорослих);
правил вуличного руху;
правил поведінки на воді.
2. Дбати про власне здоров’я та фізичний розвиток.
3. Знати свій родовід, любити та поважати рідних.
4. Пізнавати світ у його взаємозв’язках та взаємовідносинах.
5. Прагнути до задоволення сво­їх природних, культурних, со­ціальних та матеріальних по­треб. Для цього мати бажання вчитися, працювати й розвивати свої здібності.
ОБОВ’ЯЗКИ  ВЧИТЕЛІВ
1. Розповідати дітям про те, що кожна дитина має право на щасливе життя в родині. Виховувати лю­бов та шанобливе ставлення до рідних, бажання піклуватися про них.
2. Учити дітей правил пожежної безпеки, вуличного руху. Дати знання про значення енергопостачан­ня, газу та води в житті людей та дотримання пра­вил безпеки під час користування ними. Проводити заняття, розваги, свята з безпеки жит­тєдіяльності дітей, фізкультури, валеології. Учити дбати про власне здоров’я та фізичний роз­виток.
3. Проводити з дітьми бесіди з тем: «Традиції моєї родини», «Моя мама найкраща», «Вогник добрий, вогник злий», «Із сірниками жарти погані», «Узим­ку відпочиваємо, про безпеку дбаємо» та інші. Заохочувати дітей до участі у сюжетно-рольових іграх: «Ми пожежники», «Правила дорожнього руху».


ПРАВО НА СІМ’Ю
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Дбати про фізичне та психічне здоров’я своїх дітей.
2. Своєчасно звертатися до спеціалістів у разі потреби.
3. Знаходити час для пізнавальних бесід та спільно­го відпочинку.
4. Учити дітей культури поведінки за столом, у гос­тях, у театрі, культури спілкування з людьми.
5. Привчати дітей до праці, давати елементарні тру­дові доручення (прибирання своєї ігрової кімнати, миття посуду, підмітання підлоги, поливання квітів).
6. Розповідати дітям про їхнє «коріння» (складання родовідного дерева).
7. Учити дітей з повагою ставитися до всіх членів своєї родини.
8. Бути найближчим товаришем для своєї дитини, допомагати у складних ситуаціях, давати їй змогу самостійно приймати рішення.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Слухатися своїх батьків.
2. Знати свій родовід, любити та поважати рідних.
3. Виявляти інтерес до сімейних традицій.
4. Уміти називати своє місце в ро­дині за родинними зв’язками (онук, онука, син, донька, брат, сестра).
5. Дотримуватися правил безпеки життєдіяльності вдома:
правил пожежної безпеки (не гратися із сірниками, не ко­ристуватися електроприла­дами без дозволу батьків);
не відчиняти двері чужим лю­дям, не спілкуватися з незна­йомими по телефону.
6. Допомагати батькам наводити лад у квартирі, доглядати за кім­натними квітами, домашніми тваринами.
7. Завжди дбати про чистоту і по­рядок у своїй кімнаті, після ігор складати іграшки на місце.
ОБОВ’ЯЗКИ  ВЧИТЕЛІВ
1.Розповідати дітям про те, що кожна дитина має право на щасливу родину.
2. Розкрити дітям зміст понять: «рід», «родина», «ро­довід», «рідня», «предки», «нащадки».
3. Проводити бесіди на теми: «Як я допомагаю бать­кам удома», «Професії моїх батьків», «Я люблю свою родину» та інші.
4. Розповісти дітям про їхні обов’язки в сім’ї.
5. Пояснити дітям, що може трапитися, якщо вони не виконуватимуть своїх обов’язків.
6. Виховувати у дітей любов та повагу до рідних, ба­жання піклуватися про них.
7. Забезпечити тісний взаємозв’язок сім’ї та школи з допомогою виховних заходів.
ПРАВО НА ІМ’Я
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Дати своїй дитині ім’я після народження, оформи­ти свідоцтво про народження дитини.
2. Розповісти дітям про всіх членів родини, назвав­ши їхні імена, по батькові та прізвища.
3. Звертатися до дітей лагідно, привітно, не підви­щуючи голосу.
4. Учити дітей на власному прикладі культурного спіл­кування.
5. Учити знайомитися з новими друзями.
6. Вправляти дітей у добиранні пестливих слів для характеристик рідних та друзів.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Знати своє ім’я, прізвище та по батькові.
2. Знати імена своїх рідних.
3. Називати імена та прізвища всіх дітей у групі, імена та по батькові вихователів.
4. Спілкуватися з людьми привітно, нікого не обра­жати.
5. Розрізняти жіночі та чоловічі імена.
6. Розуміти значення імен у житті кожної людини.
ОБОВ’ЯЗКИ  ВЧИТЕЛІВ
1. Розповісти дітям про те, що кожен з них має пра­во на ім’я.
2. Навчити дітей культури спілкування з дорослими та однолітками, починаючи розмову з імені спів­бесідника в лагідній формі.
3.  Пояснити дітям, що людина не може жити без імені. Розкрити значення імен для спілкування, оформ­лення документів, вітальних листівок, спілкування по телефону і т. д.
4.  Проводити заняття з тем: «Моя родина», «Як звати моїх друзів», «Оформлення запрошення до спіль­ного дослідницького проекту», «Лист для моєї матусі» та інші.
5.  Проводити родинні свята.
6.  Навчити дітей писати та читати своє ім’я та імена рідних.
7.  Учити дітей дружніх взаємин.








ПРАВО НА ХАРЧУВАННЯ
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Забезпечити дітям повноцінне, якісне харчування.
2. Дбати про збалансоване харчування дітей у різні пори року та надавати перевагу окремим продук­там харчування (влітку збагатити раціон овочами та фруктами).
3. Навчати дітей правил поведінки за столом, куль­тури харчування.
4. Розповідати дітям про значення свіжих овочів, фруктів, зелені для здоров’я людини.
5. Пояснювати дітям про шкідливий вплив на здоров’я людей деяких продуктів харчування: чіпсів, сухариків, лимонаду, солодощів тощо.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Дотримуватися:
режиму харчування;
правил поведінки за столом;
правил гігієни (мити руки перед їдою, їсти охай­но, користуватися серветками після їди, полос­кати рот, прибирати після себе посуд, правиль­но сидіти за столом).
2.  Правильно користуватися столовими приборами.
3.  Бережно ставитися до хліба.
4.  Не вживати шкідливих для здоров’я продуктів харчування.
ОБОВ’ЯЗКИ  ВЧИТЕЛІВ
1. Стежити за режимом харчування дітей у класі. Про­водити консультації для батьків з теми «Режим дня та його значення для здоров’я дитини».
2. Ознайомлювати дітей з правилами поведінки за столом, культурою харчування.
3. Проводити заняття відповідної тематики.
4. Пояснювати дітям значення вживання продуктів, багатих на вітаміни.
5. Учити дітей чергувати по їдальні, сервірувати стіл.
6. Розповідати дітям про лікарські та отруйні рослини.









ПРАВО НА ЖИТЛО
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Забезпечити дітей житлом, по можливості окре­мою кімнатою або ж ігровою зоною.
2. Облаштувати дитячу кімнату меблями, необхідни­ми матеріалами для всебічного розвитку дитини.
3. Розповідати дітям про те, що їхня кімната має бути завжди охайною, прибраною.
4. Учити дітей підтримувати лад у своїй кімнаті.
5. Розповідати про значення електроенергії, газу, водопостачання для житла, їхнє економне вико­ристання.
6. Проводити бесіди з дітьми про дотримання пра­вил безпеки.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Підтримувати лад у своїй кімнаті:
замітати в приміщенні;
витирати пил на меблях, підвіконні;
застеляти ліжко;
прибирати іграшки;
поливати квіти.
2. Дотримуватися правил безпеки:
не гратися із сірниками;
не вмикати без дорослих електроприлади; не відчиняти двері незнайомим людям.
3. Економно використовувати воду, електроенергію.
ОБОВ’ЯЗКИ  ВЧИТЕЛІВ
1. Розповідати дітям про різні види житла, значення порядку з кімнаті.
2. Учити економно використовувати електроенергію, газ, воду.
3. Проводити з дітьми бесіди про дотримання пра­вил безпеки.
4. Розкривати значення родини для щасливого жит­тя дітей.











ПРАВО НА ВЛАСНУ ДУМКУ
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Розвивати допитливість дитини через індивідуальні бесіди, спостереження в природі, розповіді з влас­ного досвіду.
2. Дотримуватися порад, вказівок вихователів і прак­тичного психолога щодо розвитку мислення, пам’яті дитини.
3. Допомагати дитині знаходити вихід з проблемних ситуацій.
4. Для розвитку самостійності, впевненості дітей у своїх силах давати їм нескладні завдання, дору­чення побутового характеру.
5. Намагатися частіше радитися з дитиною, прийма­ти її рішення.
6. Спонукати дітей до дискусій, обговорень різних проблемних питань.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Уміти розмірковувати, виконуючи логічні операції.
2. Обґрунтовувати, доводити й відстоювати правиль­ність своїх суджень.
3. Спростовувати неправильні міркування.
4. Використовувати початкові логічні прийоми, пов’язані з формуванням понять.
5. Будувати найпростіші висловлювання за допомо­гою сполучників «і», «чи», «якщо, то», «але».
6. Робити правильні умовиводи (нескладні та прості за змістом).
ОБОВ’ЯЗКИ  ВЧИТЕЛІВ
1. Створювати умови для розвитку логіко-математичних умінь учнів, формування у них життєвої компетентності, вміння орієнтуватися у змінному навколишньому світі, гармонійно взаємодіяти з довкіллям.
2. Учити дітей:
здійснювати серіацію за величиною, масою, об’ємом, розташуванням у просторі, за перебі­гом подій у часі;
класифікувати геометричні фігури, предмети та їх сукупності;
вимірювати кількість, довжину, ширину, висо­ту, об’єм, масу, час;
знаходити свої шляхи розв’язання завдань;
відтворювати набуті знання, легко й швидко за­стосовувати їх у різних життєвих ситуаціях.
3. Навчати культури суджень та поведінки.






ПРАВО НА ВІДПОЧИНОК
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Забезпечити дітям умови для відпочинку.
2. Піклуватися про зміцнення здоров’я дітей:
• грати з ними в спортивні та рухливі ігри;
• організовувати прогулянки в природу (до озе­ра, річки, до парку, лісу);
• вивозити дітей в місця відпочинку (до моря, річ­ки, лісу...);
• узимку разом кататися на ковзанах, лижах.
3. Допомагати дітям здобувати знання про свою країну, довкілля:
• відвідувати з дітьми зоопарк, ботанічний сад;
• відвідувати разом музеї міста, виставки (квітів, тварин, мистецьких робіт).
4. Піклуватися про безпеку життя дітей під час відпочинку.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Дотримуватися правил безпеки під час екскурсій, слухатися дорослих, не відходити від них далеко.
2. Знати про шкідливий вплив на здоров’я тривалого переглядання телевізора та ігор за комп’ютером.
3. Під час спортивних ігор завжди бути уважними, не відволікатися й спостерігати за ходом гри.
4. Перебуваючи на природі, не рвати незнайомі рос­лини, пам’ятати, що багато з них є отруйними.
5. Катаючись на велосипеді, самокаті, роликах, зав­жди пам’ятати про правила дорожнього руху.
6. Під час відвідування зоопарку не підходити близь­ко до кліток, не годувати тварин.
7. Під час відпочинку дотримуватися правил культу­ри поведінки.
ОБОВ’ЯЗКИ  ВЧИТЕЛІВ
1. Розповісти дітям про різні види відпочинку.
2. Ознайомити з правилами безпеки життєдіяльності під час відпочинку.
3. Нести відповідальність за безпеку життя і здоров’я дітей під час розваг, ігрової діяльності в школі та на вулиці під час прогулянок.
4. Проводити з дітьми рухливі ігри, ігри-естафети, ігри-змагання, фізкультурні свята і розваги, про­гулянки та екскурсії в природу.
5. Учити дітей складати розповіді з досвіду з тем: «Як я відпочивав на морі», «Що цікавого я побачи­ла на виставці», «Життя екзотичних тварин у зоо­парку» та інші.
6. Забезпечити умови для розвитку самостійної ху­дожньої діяльності дітей в класі.
7. Створювати багате, змінне середовище в класі.
ПРАВО НА ЗАХИСТ ВІД ФІЗИЧНОГО ТА ПСИХІЧНОГО НАСИЛЬСТВА
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Учити дітей справедливо поводитися у спілкуван­ні з однолітками й дорослими, керуватися совістю як внутрішньою етичною інстанцією.
2. Бути взірцем моральної поведінки для дітей.
3. Учити дітей співчувати, уявляти себе на місці лю­дини, яка потрапила в неприємну ситуацію, нама­гатися по можливості їй допомогти.
4. Закріплювати знання дітей про прави­ла безпеки життєдіяльності та негайні дії в разі виникнення проблемної си­туації: виклик пожежників, міліції, «швидкої допомоги», звертатися по до­помогу до сусідів.
5. Учити підтримувати дружні взаємини з однолітками.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1. Дотримуватися у взаєминах з людьми моральних норм та правил.
2. Уміти контролювати свої дії та слова у спілкуванні з однолітками та дорослими.
3. Уміти справедливо оцінювати свої вчинки та вчинки інших людей, не соромитися вибачатися, якщо дії були по­милкові, завдали комусь болю.
4. Розрізняти жорстоке та гуманне пово­дження людей.
5. У разі небезпеки знати, як викликати міліцію, «швидку допомогу», пожежну службу.
6. Бути завжди вдячними за допомогу, щирими й відвертими у спілкуванні.
7. Робити лише добрі справи.
ОБОВ’ЯЗКИ  ВЧИТЕЛІВ
1. Розкрити дітям зміст основних морально-етичних понять.
2. Учити дітей оцінювати свою поведінку та поведін­ку інших людей.
3. Проводити заняття з безпеки життя з тем: «Сам удома», «Небезпека і порятунок», «Добрі вчинки», «Як стати щасливим», «В гостях у феї Доброти», «Як Незнайко став слухняним» та інші.
4. Виховувати у дітей відповідальність за свої вчинки.
5. Не пригнічувати дітей, не підвищувати на них го­лос, піклуватися про їхній позитивний настрій та добрий фізичний стан.
6. На вчинках персонажів казок та особистому при­кладі навчати дітей моральних норм і правил по­ведінки з людьми.





ПРАВО НА ОСВІТУ
ОБОВ’ЯЗКИ БАТЬКІВ
1. Піклуватися про здобуття дитиною освіти.
2. Розповідати дітям про значення вмінь та навичок, які вони отримують у школі.
3. Учити дітей правил користування книгами.
4. Позитивно оцінювати вміння дитини та її досяг­нення у розвитку творчих, інтелектуальних здіб­ностей.
5. Дослухатися порад вчителя, практичного психолога, логопе­да та інших педагогів школи сто­совно всебічного розвитку дити­ни.
6. Привчати дітей старанно та від­повідально ставитися до виконан­ня будь-яких завдань.
ОБОВ’ЯЗКИ ДІТЕЙ
1.           Сумлінно ставитися до виконан­ня завдань, які дають вчителі.
2. Учитися мислити логічно, обґрунтовувати свої дум­ки, пояснювати причинні зв’язки у довкіллі, зна­ходити аргументи для спростування чи доведення суджень однолітків і дорослих.
3. Уміти охайно поводитися з книгами та всім облад­нанням на заняттях.
4. Брати участь у різних святах, розвагах, конкурсах.
5. Учитися читати, писати, малювати, танцювати, скла­дати розповіді, небилиці, переказувати казки та оповідання.
ОБОВ’ЯЗКИ  ВЧИТЕЛІВ
1. Виховувати у дітей інтерес до навчання. Довести до їх відома, що кожна дитина має право на освіту.
2. Розповідати дітям про те, що школа — важлива сходинка в здобутті освіти.
3. Проводити навчально-виховну роботу з дітьми згід­но з Базовою програмою.
4. Допомагати дітям долати перші невдачі під час ви­конання завдань на будь-якому занятті, але вод­ночас давати їм можливість самостійно знаходити вихід з будь-якої ситуації, аргументовано доводи­ти свої думки.
5. Ознайомити дітей з шкільним приладдям, правилами користування.
6. Розкрити зміст понять: «старанність», «відповідаль­ність», «наполегливість», «уміння» та «навички».
7. Проводити свята, розваги, сюжетно-рольові ігри на шкільну тематику.
8. Формувати у дітей позитивне ставлення та бажан­ня вчитися в школі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий