среда, 30 ноября 2016 г.

ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ ВЛАСНУ ДИТИНУ?

Кожна дитина має свої творчі задатки. Найбільш повно вони розкриваються при читанні художньої літератури. Вона пробуджує уяву, загострює почуття, активізує розум, розвиває асоціативне мислення. Усі ці якості, що вказують на творчу обдарованість, мають свої зовнішні прояви. Саме тут може надати послугу пропонований тест, розрахований на вашу спостережливість за читаючою дитиною. Поставте знак + у того варіанта відповіді, який більше відповідає якості читання вашої дитини.

1.        Коли ваша дитина навчилася читати?
а) До школи;
б) у школі.
2.        Яку літературу вона вважає за краще читати?
а) Художню;
б) науково-пізнавальну.
3.        Читання для вашої дитини процес скоріше:
а) Емоційний;
б) раціональний.
4.        Читання вашої дитини зазвичай:
а) Цілком її захоплює;
б) вона читає знехотя, часто відволікаючись.
5.        Чи траплялося, що під впливом читання ваша дитина намагалася сама скласти казку, оповідання, вірш?
а) Так;
б) ні.        
6.        Чи грала вона коли-небудь в персонажів прочитаних книг?
а) Так;
б) ні.
7.        Чи стимулювали ви бажання дитини намалювати ілюстрацію до прочитаного твору?
а) Так, вона часто малює після читання;
б) такого прагнення не помічалося.
8.        Чи траплялося, що вона плакала над прочитаним?
а) Так;
б) ні.
9.        Чи ділиться ваша дитина з ким-небудь своїми враженнями?
а) Так;
б) ні.
10. Переказуючи прочитане, ваша дитина:
а) доповнює сюжет власними вигадками, подробицями;
б) точно дотримується прочитаного сюжету.
11. Стежачи за літературними конкурсами по радіо чи телебаченню, ваша дитина:
а) разом з конкурсантами шукає відповіді на поставлені запитання;
б) не намагається відповідати.
12. Як дитина виконує творчі завдання з літератури?
а) Охоче;
б) неохоче.
13. Чи перечитує вона свої улюблені книги?
а) Так, вона любить це робити.
б) вважає це нецікавим.
14. Міркуючи про життєві явища, ваша дитина:
а) нерідко вдається до літературних прикладів, аналогій, образів.
б) ніколи не посилається на прочитане.
15. Як вона ставиться до мови та стилю прочитаного твору?
а) дуже чуйно реагує;
б) не звертає на це увагу.
16. Якщо дитина веде записи про прочитане, то який характер вони носять?
а) Виписує поетичні описи, свої враження.
б) записує оригінальні думки і незвичайні факти.

Ключ до тесту
Якщо знаків + більше поруч з варіантом а), це означає, що ваша дитина виключно талановита, у неї явно виражені гуманітарні здібності, вона мислить образами, картинами, асоціаціями, і вам треба подумати про те, як далі організувати її читання, щоб розвинути цю обдарованість ще більше.
Спонукайте його до усних і письмових висловлювань про прочитане, до ігор у персонажів, до малюнків й іншої творчої роботи за прочитаними творами, заохочуйте фантазії, викликані книгою, подбайте, щоб до репертуару читання увійшла класика дитячої літератури.


Якщо знаків + більше біля відповідей б), то ваш дитина талановита в іншому відношенні: у неї пізнавальна спрямованість інтересів, вона схильна до точності у вираженні думки, до наукового аналізу явищ. Не виключаючи кращих художніх творів з репертуару її читання, вам треба подбати про підбір хороших науково-пізнавальних книг та дитячих енциклопедій.

Комментариев нет:

Отправить комментарий