Тема. Добро і доброчинність.
Мета. Допомогти учням усвідомити
значення добра як життєвого вибору в духовному ставленні особистості, сприяти
розвитку в учнів мотивації до добрих та гуманних вчинків, формувати негативне
ставлення до людських пороків, аморальної поведінки, прагнути до доброзичливої
атмосфери у класі. Розвивати зв’язне мовлення учнів, вміння спілкуватися,
розширювати словниковий запас школярів. Виховувати повагу і тактовне ставлення
до інших людей.
Обладнання. Ребус, плакат із
епіграфом до виховної години, прислів’я.
Хід виховної години
І. Організація класу
ІІ. Повідомлення теми і мети виховної години
Добрі слова - це сади.
Добрі слова - коріння.
Добрі думки - квіти.
Добрі справи - плоди.
III. Розповідь
вчителя з елементами бесіди
— Чинити по-доброму допомагають людині моральні
правила. Це такі правила, які допомагають людям жити в добрі та злагоді. В
основі цих правил знаходиться поняття добра.
Добро можна порівняти із сонцем:
як за сонцем ми визначаємо пору року або дня, так і з добром співвідносимо свої
слова та вчинки.
Добро - це гарне в житті людей,
що відповідає їхнім інтересам, бажанням, мріям.
Протилежністю добру є зло, лихо.
Мудрі люди казали, що для того, щоб зрозуміти, що таке добро, необхідно відчути
на собі зло.
Послухайте віршик про дівчинку,
яка не зрозуміла цього.
Тихенька дівчинка
Чого це так на мене сердяться в школі?
Тож не чіпаю нікого ніколи.
Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,
А з цього виходить одне тільки лихо!
Оце я сказала - така в мене звичка -
Що в Галі, як мишачий хвостик, косичка.
Що в Каті спідничка - неначе з рогожі,
Та ще й черевики на човники схожі.
Що в Тані волосся нечесане досі,
Що очі Мар’янки маленькі та косі,
Що в зошиті Лесі самі тільки плями:
Напевне, бруднющими пише руками.
Я ж правду кажу їм. І що тут такого?
Та я ж не чіпаю ніколи нікого.
Сиджу собі тихо і в школі, і вдома,
І чом вони сердяться всі, невідомо? (М. Пригара)
— А як би ви відповіли цій дівчинці?
— Чому вони сердяться?
— Боротьба добра і зла виявляється у вчинках людини, її
виборі, ставленні до себе та інших.
«Стався до людей так, як хочеш,
щоб вони ставилися до тебе», - це твердження називають золотим правилом моралі. Воно є ключем до того, як вибирати між добром і злом. Сама здатність до такого
вибору дає підстави для висновку, якою є та або інша людина - добра чи зла.
Гарна звичка піклуватися про
інших. В українських родинах дітей завжди вчили, що кожна людина невіддільна
від близьких, від свого роду, сусідів, громади, народу.
В Україні здавна існувала
традиція: дівчинка-сирота вплітала в коси блакитні стрічки. Кожний, хто мав
совість, вважав за свій обов’язок допомогти такій дитині, а також іншим
бідним, убогим людям. Особливо у свята
благочестиві люди намагалися нагодувати старців, роздати милостиню, вирушали у
притулки, лікарні, розносячи подарунки.
Як називається така діяльність людей, ви дізнаєтеся, коли утворите з двох
слів добро і чинити - одне складне слово.
Так, це слово доброчинність.
І в найбільшому горі і в найменшій печалі люди цінують
співчуття, коли воно щире.
Чуже горе не залишає байдужими
народи.
Землетруси, паводки, а тепер і терористичні акти змусили нас по-новому оцінити відомі закони
людяності: чужого горя не буває.
Фізкультхвилинка
1. Народна мудрість про добро та зло.
Добре ім’я краще від багатства.
За добро добром платять.
Зла людина зліша від вовка.
У лиху годину пізнаєш вірну людину.
Все добре переймай, а злого уникай.
Перший крок до добра - не роби зла.
2. Гра «Так чи ні».
— Бабусі хлопчик допоміг.
Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
— Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре? (Ні)
— А як. немає забіяк,
Тоді усім прекрасно? (Так)
— А як серця у всіх ясні,
То вам погано, діти? (Ні)
— Співає хлопчик гарно як!
А вам подобається? (Так)
— А як обличчя всіх пісні,
Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)
— Реве і трощить все чудак,
Це теж погано, діти? (Так)
— Тоді іще скажіть мені:
Як діти б’ються, добре? (Ні)
— Звичайно, краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити.
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили!
3. Гра в
колі друзів «Я дарую тобі...»
Діти висловлюють добрі побажання
один одному, передаючи умовний
символ добра (це може бути скляна
кулька або дерев’яна писанка).
ІV. Підсумок виховної години
Учитель
На доброті існує світ,
І добротою пахне хліб.
І мирне небо в школу йти -
Це також вияв
доброти.
І до дітей любов свята -
Це чистота і доброта.
— Зло нічого не дає, крім зла.
— Мудрість завше доброю була.
Комментариев нет:
Отправить комментарий